Wybranie odpowiedniej sali, sukni czy dekoracji to łatwizna jeśli dysponuje się elastycznym budżetem ślubnym. Nawet jeśli zaliczasz się do grona tych „elastycznych” panien młodych / panów młodych to i tak pytanie: jakie atrakcje weselne wybrać? – może przyprawić cię o ból głowy…
Dlaczego?
WoodbePonieważ jest ich zbyt dużo. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę hasło: atrakcje ślubne i ukazuje się 620 tysięcy wyników! Wyłuskanie najciekawszych propozycji z takiej ilości jest bardzo żmudnym zadaniem.
Atrakcje dla gości / pary młodej
Na wyjście z kościoła:
Wypuszczenie motyli
Specjalnie zaczynamy od najbardziej nietypowej atrakcji weselnej w prawdziwie amerykańskim stylu. Wypuszczanie motyli to ekstrawagancja, która kosztuje dość sporo pieniędzy. Efekt widać dopiero przy znacznej liczbie motyli wypuszczonych w jednym momencie, dlatego w tym przypadku trzeba pójść na całość, albo zwyczajnie sobie odpuścić. Jeśli poniesie cię fantazja i zdecydujesz się na zamówienie motyli to pamiętaj, że trzeba złożyć zamówienie na co najmniej 2 miesiące przed planowanym weselem.
Ceny: Koszt „zaproszenia” żywych motyli na ślub wynosi od 1500 zł za 100 sztuk i 5000 zł za 1000 szt. Choć wszystko zależy głównie od gatunku motyla. Na stronie jednej z hodowli przeczytaliśmy: ceny zaczynają się od 1500 zł za 25 sztuk, 50 sztuk to koszt 2500 złotych, a każde 10 motyli powyżej 50 sztuk kosztuje 400 zł.
Opinia: Naszym zdaniem jest to dość duży koszt jak na „uciekającą” atrakcję weselną. Lepiej byłoby zainwestować te kilka tysięcy w lepsze zdjęcia ślubne lub przeznaczyć je na suknię czy garnitur z górnej półki. Coś materialnego, co zostanie z tobą po ślubie, a nie zatrzepocze skrzydełkami i odfrunie…
Tańszą alternatywą dla motyli będą bańki mydlane czy tuby konfetti (na Allegro znajdziesz konfetti także w kształcie motyli) wystrzelone w momencie wyjścia z kościoła przez parę młodą.
Tuba z konfetti może, choć nie musi zastąpić tradycję rzucania ryżu lub płatków róż. By uzyskać właściwy efekt polecamy zakupić co najmniej cztery tuby. Poinstruujcie kolegów, który będą „obsługiwać tuby z konfetti by zadziałali jednocześnie, a przed „odpaleniem” sprawdzili, z które strony wieje wiatr. Kilka razy widzieliśmy jak konfetti poleciało na gości a nie na parę młodą.
Koszt: od 15 do 50 zł.
Automatyczny barman na weselu
Zacznijmy od prawdziwego hitu, który pozwoli zaoszczędzić pieniądze na inne atrakcje weselne – a przy okazji rozwiązuje najpilniejszy problem wesela: drinki dla gości.
Barmix, bo o nim mowa, to automatyczny barman na weselu. Nie jest klasycznym drink barem, za którym stoi człowiek, ale przypomina automat do kawy. Z tą różnicą, że do wyboru mamy popularne drinki, których przygotowanie trwa znacznie krócej niż w standardowym drink barze.
Oszczędność kosztów
Automatyczny barman Barmix pozwoli zachować więcej w kieszeni – na więcej przyjemności/atrakcji.
Maksymalizacja czasu
Barmix pracuje bez końca – nawet wtedy, gdy słońce zaczyna wschodzić, a goście nie chcą wychodzić
Szybkość działania
Co można powiedzieć lub zrobić w 8 sekund? Nie wiemy, ale w tym czasie Barmix przygotuje drinka
Różnorodność oferty
Barmix wie jak dogodzić każdemu – małemu i dużemu smakoszowi drinków
Dodatkowa atrakcja
Automatyczny barman Barmix nie żongluje szklankami, ale zabawia gości swoimi umiejętnościami
Pomysł na nietypowe wesele: bańki mydlane
Wypuszczenie baniek mydlanych to kolejna z atrakcji ślubnych, tworzących niesamowitą i niepowtarzalną atmosferę chwili, w której będziesz już po ślubie. Zresztą takie wyjście z kościoła fantastycznie wygląda na zdjęciach. Agregat puszczający bańki poradzi sobie z zadaniem lepiej niż zaangażowani do tej roli goście weselni wyposażeni w dziecięcy zestaw do robienia baniek kupiony w kiosku.
Bańki można wypuścić także np. podczas pierwszego tańca nowożeńców (choć tu trzeba przygotować się na sprzątanie sali weselnej), podziękowań dla rodziców i w każdym innym, dowolnym momencie ślubu lub wesela.
Koszt: cena tej atrakcji weselnej uzależniony jest od wielkości maszyny, z której puszczane są bańki. Koszt jej wypożyczenia większej maszyny to około 250 zł. Za mniejsze zapłacimy od 100 do 150 zł.
Bańki mydlane na weselu
W dzisiejszych czasach przyjęcia weselne dzielą się na te typowe – w zależności od obowiązującej w Waszej rodzinie i regionie tradycji oraz na takie zupełnie nieszablonowe – szalone, nieprzewidywalne, urządzone w jakimś wyjątkowym i niespodziewanym miejscu z mnóstwem ciekawych atrakcji. Jeśli czujecie, że tradycyjne wesele zupełnie nie jest w Waszym guście, ale też nie chcecie za bardzo szaleć być może warto zastanowić się nad uatrakcyjnieniem go w Waszym, indywidualnym stylu i w całkiem prosty sposób. Dziś prezentujemy Wam jedną z możliwości – bańki mydlane.
Nieważne, czy wybierzecie profesjonalny bajkowy pokaz baniek mydlanych czy po prostu rozdacie każdemu z gości flakonik do robienia baniek, na pewno każda z tych opcji spodoba się zainteresowanym. Taki rodzaj atrakcji może odbyć się w dowolnym momencie Waszego przyjęcia – przy wyjściu z kościoła, w trakcie pierwszego tańca, czy po prostu podczas przyjęcia kiedy goście będą siedzieli przy stołach. Na pewno wywoła on wśród zaproszonych (zapewniamy, że nie tylko wśród małych dzieci!) spory entuzjazm. Bańki mydlane – kto z nas nie pamięta tej zabawy z dzieciństwa? Taki pokaz może pomóc powrócić Wam do tych miłych, beztroskich czasów, kiedy największym problemem stawało się to, że dziś nie zdążyliśmy na Wieczorynkę :) Dzięki takiej drobnej ale efektownej atrakcji, Wasze przyjęcie może zamienić się w przepiękną bajkową scenę.
Jest to ciekawy pomysł i jednocześnie łatwy do zrealizowania. Na pewno na długo zapadnie w pamięć nie tylko Wam, jako parze młodej, ale także wszystkim zaproszonym gościom. Dodatkowo bańki zawsze ładnie prezentują się na zdjęciach, będziecie mieć świetną pamiątkę w albumie. Na rynku dostępnych jest wiele firm oferujących tzw. wytwornice baniek mydlanych. Jeśli chcecie być jeszcze bardziej oryginalni możecie zaproponować gościom naprawdę nietypową atrakcję w formie prawdziwego pokazu z wielkimi bańkami mydlanymi. Wystarczy poszukać animatorów, którzy profesjonalnie zajmują się tego typu eventami. Dzięki temu Wasi goście będą mogli być może zobaczyć nawet jak wygląda Panna Młoda zamknięta w gigantycznej bańce mydlanej – tak, tego typu atrakcje jak widzicie są już nawet na polskim rynku :)
Wypuszczanie gołębi przez Parę Młodą
Białe gołębie symbolizują miłość. Para wypuszczająca dwa białe gołębie to scena znana z romantycznych filmów. Ostatnio ten zwyczaj jest dość rzadko praktykowany na ślubach, ale nadal spotykamy pary, które decydują się na taką atrakcję.
Koszt: od 180 do 500 zł.
Atrakcje weselne dla dzieci
Bańki mydlane, gołębie czy wspomniane motyle wypuszczane na ślubie, a w zasadzie po nim same w sobie będą doskonałą atrakcją dla dzieci. O najmłodszych gościach na weselu nie ma co zapominać. Pisaliśmy kiedyś o tym jak urządzić miły kącik dla dzieci na weselu przy okazji artykułu. Pamiętacie jak to było gdy Wy jako dzieci musieliście iść na wesele? No właśnie, nie pozwólcie by słowo „NUDA” kojarzyło się potem najmłodszym z Waszym ślubem.
Klaun / anioły na szczudłach
Coś co na pewno podbije serca najmłodszych uczestników wesela. Występ klauna czy aniołów będzie dla dzieci nie lada atrakcją, a to z kolei zapewni rodzicom chwilę wolnego i możliwość aktywniejszego uczestniczenia w weselu.
Koszt: 2 anioły 700 zł na 1 godzinę
Jakie atrakcje mogą znaleźć się na weselu?
Niezwykły pierwszy taniec
Specjalny układ taneczny na wesele? To nie żaden żart, a coraz częstsza praktyka wśród par młodych. Zobaczcie sobie filmy na YouTube, na których widać pary tańczące swój pierwszy taniec na weselu. Nic nie dzieje się z przypadku, więc na taki popis będziecie musieli poświęcić chwilę czasu. Szkoły tańca przeżywają prawdziwe oblężenie, głównie za sprawą narzeczonych, którzy chcą błysnąć nową umiejętnością podczas swojego wesela.
Koszt: około 400 zł.
Taniec we mgle
Gdy już nauczycie się tańczyć walca lub inny wykwintny taniec to przyda się odrobina wyjątkowej atmosfery. Dobrym pomysłem będzie wypożyczenie generatora ciężkiego dymu na parkiecie. Taniec w chmurach zrobi na gościach weselnych piorunujące wrażenie. Całość wygląda jak akcja z filmu. Mała podpowiedź: firmy oferujące maszynki do puszczania baniek mydlanych oferują także generatory mgły.
Koszt: około 300 zł.
Pokaz zdjęć
Do zorganizowania pokazu zdjęć potrzebny będzie: laptop, rzutnik, oraz ekran (czasem wystarczy biała ściana). Można zrobić pokaz składający się ze zdjęć waszej wspólnej historii (związku) albo pokazać fotografie pokazujące to jak wyglądaliście w poszczególnych etapach swojego życia.
Innym pomysłem będzie zamówienie sesji narzeczeńskiej u fotografa ślubnego i poproszenie go o zrobienie prezentacji składającej się ze zdjęć z sesji.
Koszt: sesja narzeczeńska 500-1800 zł / pokaz przygotowany przez was 0 zł
Upominki dla gości
Prezenty dostaje najczęściej para młoda a nie goście, ale w ramach wyjątku warto wprowadzić ten ciekawy zwyczaj na swoim weselu. Co takiego moglibyście podarować swoim gościom jako podziękowanie za ich przybycie, może to być: wino w małych buteleczkach (na butelce można umieścić datę waszego ślubu i imiona). Czekoladki lub słoiki z dżemem. Praktycznie każdy drobny gadżet nadaje się na taki prezent. Zobaczcie nasz pomysł na filcowe broszki dla gości.
Koszt: do 50 złotych
Jest mi niezmiernie miło, że mogę dzielić się moim doświadczeniem i wiedzą w kontekście organizacji ślubów i wesel na blogu ślubnym dla najfajniejszych panien młodych. Dzisiejszym postem rozpoczynam serię artykułów eksperckich na Sweet Wedding. Mam nadzieję, że będziecie czerpać z nich dużo interesujących inspiracji i rozwiązań na swój ślub i wesele.
Zaczynam od bardzo przyjemnego tematu – upominków dla gości. Dlaczego jest to temat przyjemny? Bo więcej radości możemy czerpać z dawania prezentów niż z ich otrzymywania.
Przygotowałam dla Was poradnik, który zawiera główne punkty dotyczące wyboru, przygotowania i pakowania upominków dla gości – krótko i na temat.
Zacznijmy więc już teraz!
Krok pierwszy – wybór prezentów
Szukajcie inspiracji w Internecie, czasopismach, rozglądajcie się w sklepach stacjonarnych oraz pomyślcie o upominkach, które otrzymaliście od Waszych znajomych, które szczególnie Wam się spodobały. Weźcie pod uwagę następujące rzeczy:
1. Znajdźcie upominki, które pokochają Wasi goście
Każdy dostanie taki sam bądź bardzo podobny upominek – przejrzyjcie więc całą listę gości i pomyślcie co sprawi przyjemność każdemu.
2. Szukajcie rozwiązań smacznych bądź praktycznych
Ciężko zadowolić każdego, ale rzeczy do zjedzenia bądź praktyczne upominki mają większą szansę na powodzenie. Piękne pudełka z makaronikami, czekoladowe podziękowania, małe buteleczki z alkoholem zawsze są niezawodne. Jeśli jednak decydujecie się na coś niejadalnego, wybierzcie upominki, które goście będą mogli wykorzystać później – na przykład japonki, w których bawili się na Waszym ślubnym garden-party, przywieszki do bagażu czy breloki.
3. Personalizujcie!!!
Jesteście koneserami wina? Podarujcie Waszym gościom małe buteleczki wina z personalizowaną naklejką. Uwielbiacie żaglować? Breloki w formie kotwicy będą zawsze przypominać o Was i Waszej pasji. Jeśli robicie coś ręcznie – macie szczęście, bo to jest najlepszy sposób na wyjątkowe prezenty dla Waszych gości. Jeden z najlepszych upominków ślubnych, które otrzymałam na weselu moich znajomych to ręcznie zrobione przez Parę Młodą dzwoneczki z gliny. Możecie też sami upiec ciasteczka bądź zafundować gościom na przykład M&M’sy ze swoim zdjęciem. Jeśli na weselu będą dzieci możecie zafundować im jakieś małe gadżety w spersonalizowanych opakowaniach lub woreczkach z ich imionami.
4. Niestandardowe atrakcje – temat przewodni Waszej uroczystości
Jeśli głównym tematem jest muzyka, przygotujcie dla gości płyty CD z weselną play-listą. Organizujecie weselne w rustykalnym stylu? Małe słoiczki z dżemem bądź miodem i spersonalizowaną naklejką będą idealnie wpisywać się w sielski klimat. Jeśli styl i klimat Waszego wesela będzie niestandardowy możecie pomyśleć np. o zmywalnych tatuażach dla każdego z zaproszonych gości. Najważniejsza zasada – spójność.
5. Pomyślcie o lokalnych pamiątkach
Szczególnie polecam w przypadku dużej liczby gości spoza regionu, w którym odbywa się uroczystość. Na przykład, jeśli organizujecie wesele w rodzinnych stronach, ale na co dzień mieszkacie gdzie indziej lub, na odwrót, zapraszacie przyjaciół, znajomych i rodzinę do miejscowości, w której obecnie mieszkacie. Jest to także idealne rozwiązanie w przypadku, gdy organizujecie wesele za granicą.
6. Weźcie pod uwagę porę roku
Upalnym latem każdy gość doceni parę okularów przeciwsłonecznych lub papierowe wachlarze. Dyniowe muffiny mogą być dobrym upominkiem na jesiennym przyjęciu weselnym, natomiast w zimie mogą to być śmieszne ogrzewacze do rękawiczek.
Krok drugi – przygotowanie upominków
Decyzja podjęta – wybraliście upominek, który Wasi gości zabiorą ze sobą po przyjęciu weselnym. Teraz trzeba wprowadzić plan w życie. Niezależnie od tego czy będziecie kupować gotowe upominki czy robić je własnoręcznie, oto kilka rzeczy, o których warto pamiętać:
1. Kupujcie hurtowo
Zakupy w dużej ilości są praktycznie zawsze tańsze. Możecie zaoszczędzić nawet więcej, jeśli zamówicie Wasze prezenty hurtowo i sami je zapakujecie czy przygotujecie miejsce, gdzie gości będą mogli zapakować swój prezent do przygotowanych wcześniej pudełeczek czy torebek. Jeśli dla Waszych gości zamawiacie muffiny czy makaroniki w lokalnej cukierni, zapytajcie się, czy dostaniecie rabat za większe zamówienie.
2. Pomyślcie ile upominków chcecie rozdać
Zazwyczaj każdy gość dostaje swój własny upominek. Natomiast, jeśli rozważacie podarowanie droższych pamiątek, na przykład, butelkę wina, możecie pomyśleć nad opcją “jeden prezent dla pary”. Jest to rozsądne zarówno z punktu widzenia kosztów oraz tego, że nie wrócą do domu z dwoma identycznymi prezentami. Jeśli wybierzecie tę opcję, upominek umieśćcie między dwoma nakryciami i podpiszcie imionami obojga. Jeśli ktoś przychodzi bez osoby towarzyszącej, dostaje swój własny upominek.
3. Zamówcie / zróbcie więcej upominków
Niezależnie czy wybieracie opcję jeden prezent dla jednego gościa czy jeden prezent dla pary, zamówcie dodatkowe upominki (mniej więcej 1 dodatkowy upominek na każde 10 zaproszonych osób) – na wypadek, gdyby się zgubiły czy zepsuły bądź ktoś z gości zabierze więcej przez przypadek. Poza tym, możecie zostawić kilka na pamiątkę dla siebie bądź podarować bliskim czy rodzinie, którzy nie mogli pojawić się na uroczystości z jakiegoś powodu.
4. Zanim zdecydujecie się na własnoręczne przygotowanie upominków…
Przygotujcie kilka próbnych prezencików. Chociaż samodzielne przygotowanie upominków wydaje się być prostym sposobem aby zaoszczędzić, przygotowanie i zapakowanie setki jednakowych upominków z pewnością pochłonie mnóstwo czasu. Dlatego radzę Wam przygotować kilka próbek, aby zobaczyć ile czasu zajmuje Wam zrobienie jednego upominku. Jeśli zdecydujecie się na samodzielne przygotowanie bądź pakowanie prezentów, poproście o pomoc rodzinę i przyjaciół – będzie to świetna okazja do małej imprezy ;)
5. Zamówcie próbkę zanim klikniecie “Kup teraz”
Przy zakupie on-line, zamówcie najpierw próbkę zanim złożycie zamówienie na kilkaset prezencików. Warto sprawdzić, czy czekoladki, które sprezentujecie swoim gościom będą dobrze smakować bądź pudełeczka są dokładnie tego koloru o który Wam chodzi (pamiętajcie, że kolory, które widzicie w ofercie mogą różnić się “na żywo”). Niektóre firmy wysyłają próbki bezpłatnie na życzenie klienta, więc warto zapytać.
Krok trzeci – pakowanie
Pudełeczka, torebki czy wstążki… opakowanie jest tak samo ważne jak to co czeka na Waszych gości w środku. Oto kilka wskazówek dla Was:
1. Wybierzcie odpowiednie opakowanie
Rozmiar i typ opakowania – pudełko, torebka czy coś innego. Sklepy z pasmanterią, artykułami hobbystycznym czy portale ze ślubnymi artykułami posiadają bogatą ofertę opakowań.
2. Pamiętajcie o stylu Waszej uroczystości
Nawet coś tak małego jak upominek powinno pasować do stylu Waszej uroczystości – szczególnie, że zazwyczaj są umieszczane na stołach bądź w innym widocznym miejscu. Wybierzcie opakowania, które będą pasować do koloru i tematu przewodniego przyjęcia weselnego.
3. Pomyślcie o tym jak chcecie “podać” Wasze upominki
Prezenty mogą pełnić rolę winietek na stołach stanowiąc część dekoracji bądź czekać na gości przy wejściu na imprezę w koszykach. Ale pamiętajcie, że upominki niekoniecznie muszą być podawane na przyjęciu weselnym – możecie położyć je na przykład na ławkach w kościele.
4. Uwaga na jadalne upominki!
Ciasteczka czy czekoladki mogą dawać tłuste plamy – pamiętajcie o tym pakując je do papierowych torebek czy pudełeczek. Użyjcie papieru woskowego, który uratuje Wasze piękne opakowania. Pamiętajcie też, że jeśli postanowicie wręczyć gościom np. owoce, które posłużą także za winietki to powinny być one dokładnie dobrane i sprawdzone przez np. personel sali czy nie są popsute, czy są umyte i czy dobrze i apetycznie się prezentują.
Upominki kreatywne – upominki DIY
1. Małe sadzonki roślin doniczkowych – uroczy i niezwykle oryginalny pomysł, a przy okazji ma ciekawy wymiar symboliczny. Nowa roślinka jest, jak nowa droga życia – świeża, pełna energii i pozytywnych emocji. Możecie wykorzystać modne i niedrogie sukulenty. Sposobem na obniżenie kosztów jest wykorzystanie roślin z własnej uprawy (lub z dobrego centrum ogrodniczego, gdzie ceny są niskie) i samodzielne posadzenie ich w malutkich doniczkach lub słoiczkach. Do tego pamiątkowa etykietka i gotowe! Teraz najmodniejsze są sukulenty pakowane w zwykły papier i obwiązane sznurkiem – hit!
2. Buteleczki z oliwą aromatyzowaną – koniecznie wykonaną samodzielnie. Kupno gotowej oliwy smakowej w dużych ilościach jest nieopłacalne. O wiele taniej można zrobić ją samodzielnie. Wystarczy zaopatrzyć się w małe butelki z korkiem, włożyć do nich gałązki rozmarynu, ziarenka pieprzu lub czosnek i zalać oliwą. Już po kilku dniach oliwa zacznie nabierać aromatu. Warto dodać, że taki prezent można wykonać na wiele tygodni przed weselem, co jest bardzo wygodnym rozwiązaniem.
3. Domowe przetwory lub słodycze – własnoręcznie wykonane konfitury, powidła lub pierniczki nie mają sobie równych. To produkty, które można wykonać z wyprzedzeniem czasowym, a potem tylko ładnie przyozdobić. Konfitury lub powidła można zapakować w maleńkie słoiczki, ozdobić materiałową czapeczką i etykietą, a pierniczki zapakować w ozdobną folię i przewiązać tasiemką.
4. Kawa i herbata – nie chodzi o kupowanie paczek z kawą dla każdej zaproszonej osoby, ale o symboliczne ilości ulubionych ziaren kawy lub o ulubioną mieszankę herbaty. Te sypkie specjały można zapakować w ozdobne fiolki z korkową zatyczką lub w małe słoiczki albo specjalnie na tę okazję uszyte woreczki. Z pewnością wśród zaproszonych osób znajdą się liczni amatorzy kawy i aromatycznej herbaty.
5. Odrobina procentów – jeśli macie sprawdzony przepis na smakowitą nalewkę, możecie przyrządzić ją w większej ilości i rozlać do małych, ozdobnych buteleczek, by podarować je gościom podczas przyjęcia. Warto dołożyć do nich ozdobną etykietkę z podziękowaniami. Na pewno sprawdzą się tu także gotowe buteleczki z winem lub szampanem – możecie spersonalizować ich etykiety lub ozdobić po swojemu.
Upominki ze sklepowej półki
1. Pudełeczka ze słodkościami – jeśli nie macie zdolności cukierniczych i nadmiaru wolnego czasu, możecie zamówić w cukierni lub firmie specjalizującej się w produkcji słodyczy ślubnych małe ciasteczka, cukierki lub czekoladki, które zostaną zapakowane w urocze pudełeczka. Taki upominek jest praktyczny – zostanie skonsumowany ze smakiem.
2. Ozdobne świece zapachowe – wiele osób ceni blask świec i lubi otaczać się nim podczas długich zimowych wieczorów. Możecie obdarować swoich gości świecami w oryginalnym kształcie lub o ciekawym zapachu.
3. Lizaki, cukierki i migdały – czyli bardzo popularne i często spotykane upominki dla gości weselnych. To wcale nie oznacza, że są zbyt oklepane. Kolorowy lizak z przyczepioną dedykacją będzie miłym akcentem na stoliku weselnym, a woreczki z migdałami w polewie to prezent bardzo wykwintny i elegancki, który na dodatek można zjeść ze smakiem. W tym sezonie modne stały się makaroniki – są przepyszne i prześliczne :)
4. Ciasteczka z wróżbą – można zamówić je w wersji personalizowanej (w ślubnym opakowaniu). We wnętrzu smacznego ciasteczka mogą kryć się różne przepowiednie lub sentencje.
5. Miniaturowe torciki ślubne – słodkości będące idealnym odwzorowaniem Waszego tortu ślubnego będą prawdziwym hitem. Torciki mogą być niewielkie, jak babeczka. Wystarczy zapakować je w ozdobną folię lub pudełeczko i dołączyć odpowiedni bilecik z podziękowaniem za obecność.
6. Słoiczki z miodem z okolicznej pasieki – jeśli macie to szczęście i mieszkacie gdzieś blisko natury, możecie poszukać inspiracji na prezenty ślubne u okolicznych gospodarzy. Może któryś z nich produkuje miód i mógłby rozlać go do małych słoiczków specjalnie dla Was. Do tego dołączcie klimatyczną etykietę i kilka informacji o samym miodzie.
Pomysłów na prezent dla gości weselnych jest bez liku. Część z nich wymaga osobistego zaangażowania i poświęcenia czasu i umiejętności – te są wyjątkowo klimatyczne i cenne, ale jeśli nie macie zbyt wielu wolnych chwil i zacięcia do samodzielnego pieczenia ciastek lub przyrządzania nalewek, nic straconego. W sklepach, sklepikach i małych pracowniach aż roi się od świetnych pomysłów na prezenty, które urzekają pięknym wykonaniem. Warto zainwestować odrobinę czasu lub pieniędzy w sprawienie ogromnej przyjemności bliskim. Wręczanie upominków gościom to bardzo miły zwyczaj, który ma szansę zadomowić się na dobre na wszelkich przyjęciach i uroczystościach.
5. Podstemplujcie Waszą własną pieczęcią
Zainwestujcie w swoją własną pieczęć z datą ślubu bądź monogramem, dodajcie słowa podziękowania.
9. Księga gości
Zbieranie życzeń na ślubie nie powinno ograniczyć się jedynie do momentu ich składania przed kościołem. Naszym zdaniem powinien pozostać po nich materialny ślad. Księga gości to idealne rozwiązanie. Zobaczcie sobie w internecie. Takich ksiąg jest cała masa, od ręcznie robionych poprzez drukowane. Niektóre mogą być ozdobione zdjęciami z sesji narzeczeńskiej.
Koszt: od 60 do 150 zł
10. Balony z helem
Co można zrobić z balonami na weselu? Balony z helem mogą służyć jako dekoracji sali weselnej, ale nie tylko, możecie część z nich wykorzystać na przykład do zdjęcia grupowego czy sesji po ślubie. Każdy z gości dostanie taki balon i na umówione hasło wypuści go z rąk. Koszt balonów nie jest wysoki dlatego możecie zamówić sobie większą ilość tak by starczyło ich zarówno na zdjęcia z gośćmi jak i na dekoracje.
Cena: 50 szt. balonów – ok. 200 zł., 150 szt. balonów – ok. 400 zł.
11. Lampiony szczęścia
Decydując się na taką atrakcję dowiedzcie się koniecznie czy miejsce, w którym organizujecie wesele można puszczać lampiony. W niektórych lokalach taka atrakcja nie wchodzi w grę ponieważ są położone w środku lasu i mogłoby to stanowić zagrożenie dla otoczenia. Widok kilkudziesięciu lampionów lecących do nieba robi niesamowite wrażenie. Jeśli nie będziecie mogli wypuścić w niebo lampionów to polecamy zapalić kilka lampionów pływających na stawie/jeziorze znajdującym się obok obiektu, w którym odbywa się wesele.
Koszt: od ok. 7 zł. za szt.
12. Fontanna czekoladowa
Główna atrakcja dla łasuchów, fontanna z czekoladą a koło niej owoce i inne dodatki, na widok których żaden z gości weselnych nie może przejść obojętny. Jeśli marzycie o słodkim stole to fontanna z czekoladą może stanowić jej główną atrakcję.
Koszt: od 300 zł (cena obejmuje 2,5 kg. czekolady oraz patyczki do nadziewania przekąsek) duża – od 700 zł (cena obejmuje 5 kg czekolady oraz patyczki do nadziewania przekąsek) dodatkowa czekolada: od 130 do 170 zł. za 2,5 kg.
13. Fotobudka
Prawdziwy hit ostatnich sezonów. Fotobudka z gadżetami to punkt obowiązkowy większości wesel w roku 2015, czy w 2016 będzie tak samo? Naszym zdaniem tak. Jeśli zapytalibyście nas o opinię na temat fotobudek to nam się ten pomysł podoba. Tylko musicie pamiętać, że fotobudka, fotobudce nierówna. Co to oznacza? Otóż czasem spotykam na weselach fotobudki z pomysłem. Oryginalnie wyglądające i przy okazji pan lub pani obsługująca fotobudkę ma ze sobą nietypowe gadżety, większość fotobudek dysponuje standardowym zestawem sztucznych peruk i okularów w związku z czym radzimy by dobrze poszukać w sieci zanim znajdziecie coś na prawdę interesującego.
Marzysz o fotobudce na weselu? Ale koleżanka mówiła Ci, że to już passé? Nic bardziej mylnego! Fotobudki wciąż cieszą się ogromnym powodzeniem na polskich weselach. Nie ma w tym nic dziwnego – po prostu bardzo podobają się gościom, a o to przecież chodzi! Jeśli jednak chcesz być oryginalna i do tego planujesz nietypowe wesele… nie możesz przegapić fotobudki w stylowym busiku! Myślałaś, że takie dostępne są tylko za granicą? I znów muszę Cię zaskoczyć! Zobacz tylko!
ŚLICZNY PRAWDA?
PhotoBus idealnie pasuje na wesela o podróżniczym motywie i kolorach przewodnich: błękitnym i różowym jak obecnie najmodniejsze serenity i rose quartz. Sprawdzi się jednak na wszystkich niesztampowych weselach oraz u tych Par Młodych, które kochają pastele!
Ten uroczy busik to pierwszy taki foto-samochód w Polsce. Premierę miał w sierpniu 2015 roku, więc nadal jest FRESH, HOT i TRENDY ;) To oczywiście takie żarty. Nie o to przecież w tym wszystkim chodzi. Ale z drugiej strony… przyjemnie jest zaskoczyć czymś wyjątkowym swoich gości na weselu ;)
Pomysłodawcy fotobudki długo szukali odpowiedniego samochodu. Wreszcie trafili na ideał jesienią 2013 roku, a prace nim trwały prawie dwa lata. Kilka podobnych projektów działa z powodzeniem w Stanach i Europie, ale wszystkie bazują na Volkswagench Trasporterach T2.
Jednak… żeby wyróżnić się z tłumu trzeba czasem pogłówkować :) VW wydał się twórcom PhotoBusa nieco zbyt oczywisty i oklepany i zdecydowali się na wyjątkowy Barkas B1000 – odrestaurowany w odrobinę bardziej cukierkowym stylu niż oryginał.
Jak wygląda wynajem PhotoBusa?
Na miejscu pojawiamy się przed rozpoczęciem wesela i w wybranym miejscu ustawiamy samochód i dekoracje.
Na ile godzin można wynająć PhotoBusa?
Zdjęcia zaczynamy w wybranym przez Parę Młodą momencie, najczęściej po pierwszym tańcu.
Zdjęcia trwają 4 godziny (w 90% przypadków w godzinach 20-24), z doświadczenia wiemy, że jest to czas wystarczający nawet na największych weselach.
Czy są jakieś limity zdjęć?
Nie ma oczywiście żadnego limitu zdjęć, a każda sfotografowana osoba dostaje papierową odbitkę. Wydruk trwa kilka sekund. Zdjęcia robimy w środku, na tylnej kanapie busa.
A jak coś nam się popsuje…?
Nad zabawą czuwa animatorka, która pomaga wybrać przebrania i ustawić się do zdjęcia.
Czy gadżety mamy zorganizować sobie sami?
Ależ skąd! Do wyboru dla Was mamy całą masę gadżetów, kilkadziesiąt par okularów, peruk, czapek i wąsów na patyku. Spójność z estetyką całej imprezy jest dla nas bardzo ważna. Mamy cały magazyn dekoracji w stylu boho, pinup, retro itp. i zawsze zabieramy coś ze sobą. Podobnie z wydrukami zdjęć z fotobudki, projekt graficzny najczęściej powstaje na podstawie zaproszeń ślubnych, żeby wszystko stanowiło harmonijną całość.
No dobrze… a ile to kosztuje?
Świetne pytanie! Cena zmienia się zależnie od lokalizacji. Jesteśmy z Lublina, ale większość zleceń mamy z Warszawy i okolic, więc jak widzisz jesteśmy dość mobilni :) Busik nie jest demonem prędkości i ma swoje lata, więc zazwyczaj transportujemy go na lawecie, żeby mieć pewność, że nie spóźnimy się na imprezę. Jest jednak całkowicie sprawny i robiliśmy nim już trasy po kilkaset kilometrów. Przy kontakcie z nami napisz koniecznie gdzie planujesz wesele, żebyśmy mogli wysłać Ci odpowiednią wycenę!
A gdyby Para Młoda chciała wynająć busa na sesję a nie jako fotobudkę?
Poza robieniem zdjęć może też zawieźć Parę Młodą lub dojechać na sesję zdjęciową.
O fotobudce kilka słów postanowiła napisać dla nas Dagmara z Imprezowa-Fotobudka.pl
Wesele to wyjątkowa okazja, żeby poszaleć w miłym towarzystwie :) Dlatego też warto jest pomyśleć nad niebanalnymi atrakcjami dla gości weselnych jakim jest bardzo popularna ostatnio fotobudka. Taki nowoczesny automat fotograficzny to super zabawa dla gości w każdym wieku a przy okazji i oryginalna pamiątka dla Nowożeńców. Jeśli lubicie się śmiać i dobrze się bawić to oferta fotobudki jest właśnie dla Ciebie.
Co to w ogóle jest ta fotobudka i jak ona działa?
Fotobudka to nowoczesny automat fotograficzny z natychmiastowym wydrukiem zdjęć.Wystarczy, że ustawicie się przed obiektywem, a on sam wykona serię zdjęć, które od razu wydrukuje dla Ciebie na specjalnych paskach. Są to malutkie fotografie – najczęściej umieszczone po cztery na jednym takim „pasku”. Możecie ustawić ją w dowolnym miejscu podczas uroczystości weselnej. Obsługa fotobudki jest bardzo prosta, wystarczy stanąć przed automatem wcisnąć start i świetnie się bawić podczas jednominutowej sesji, korzystając z gadżetów, które stoją obok w magicznej skrzyni. Automat wykona zdjęcia i po kilku sekundach zdjęcia będą gotowe do odbioru. Młoda Para ma możliwość wyboru tła lub grafiki oraz spersonalizowania wydruku zdjęć dodając np. wybrane przez siebie napisy. Fotobudka ma również funkcję wideobudki w której goście weselni mogą złożyć życzenia Młodej Parze – to naprawdę świetna zabawa!
Dlaczego jest to teraz tak popularna atrakcja ślubna?
Fotobudka zapewnia ogrom zabawy i dużo radości. Jest to przede wszystkim wspaniała pamiątka, którą możecie cieszyć się przez wiele lat. Takie wyjątkowe zdjęcia można wkleić do księgi gości lub po prostu dodać wszystko razem w formie kolażu i powiesić w antyramie. Możliwości macie wiele – ograniczać Was będzie tylko Wasza wyobraźnia.
Dla kogo przeznaczona jest taka fotobudka?
Dla każdego! Każdego, kto ma choć trochę poczucia humoru, kreatywności i szczyptę szaleństwa. Z takiej weselnej zabawy mogą powstać prawdziwe małe „arcydzieła”. Dzięki licznym zabawnym dodatkom, takim jak wąsy, kolorowe peruki, udziwnione okulary, czy nietuzinkowe tła – efekt zachwyci każdego z gości. Wspaniałe jest to, że zdjęcia od razu otrzymujecie do ręki – możecie się nimi chwalić, oglądać lub wklejać na pamiątkę do księgi gości.
Jak, na ile i za ile?
Fotobudkę wynajmuje się na określony czas wybierając jeden z dostępnych pakietów. Cena najczęściej zawiera nielimitowaną ilość zdjęć, pomoc asystenta w obsłudze oraz gadżety. Fotobudki działają na terenie całej Polski – są dość mobilne, bo właściciele mogą dowieźć ją do wybranej przez Was lokalizacji. Taka fotobudka wynajmowana jest najczęściej na 2-3 godziny. Bądźmy szczerzy – to wystarczająco dużo. Jest to optymalny czas, zanim goście na dobre znudzą się daną atrakcją. Nie da się przecież bez końca wygłupiać i całe wesele poświęcić na jedną zabawę. Koszt to około 800 – 1000 zł – w zależności od ilości dodatków. Dobra wiadomość jest taka, iż nie ma przecież żadnego limitu na ilość zdjęć – możecie wykonać ich tyle, ile zdążycie i na ile będziecie mieli ochotę.
Fotobudka to wspaniała zabawa i pamiątka, która z pewnością zachwyci wszystkich Waszych gości i pozwoli zapamiętać ten dzień na bardzo długo. Imprezowa fotobudka gwarantuje świetną zabawę każdej osobie zaproszonej na wesele. Z wykonanych zdjęć możecie też stworzyć oryginalną księgę gości, a wideo zapiski będą cieszyć i śmieszyć Was przez wiele lat po ślubie :)
Dodatki do fotobudki
Witajcie, drodzy czytelnicy bloga Sweet Wedding! Zostałam niedawno zaproszona przez redakcję Sweet Wedding o napisanie czegoś dla Was o moich wąsach… ponieważ byłam panną młodą z zarostem na twarzy :] Chociaż tutaj muszę nadmienić, że owe wąsy były sztuczne, papierowe i ręcznie robione na zaplanowaną sesję zdjęciową z naszymi gośćmi weselnymi. Większość z Was prawdopodobnie mnie jeszcze nie zna, pozwólcie więc, że się przedstawię: mam na imię Wioleta, jestem założycielką bloga InteriorsPL i od kilku lat również szczęśliwą mężatką.
Rekwizyty do zdjęć na ślubie
Kiedy brałam ślub – pomysł z hipsterskimi wąsami na patyku był nowością, ale użycie takich rekwizytów bardzo przypadło gościom do gustu, byli wprost zachwyceni – każdy chciał zdjęcie z zabawnymi wąsami, okularami i czapkami. Wszyscy świetnie się bawili (włączając w to nas – Młodą Parę) i do teraz wspominają nasze wesele – a o to przecież w tym wszystkim chodzi, prawda?
Nie musicie odwiedzać sklepów ani aukcji Allegro by zdobyć takie gadżety do zdjęć na swoim ślubie, wystarczy, że prześledzicie krok po kroku kolejne etapy naszego dzisiejszego DIY. Do samodzielnego zrobiena wąsów na patyku potrzebne będą tylko:
– wydrukowany szablon
(zrobiłam go specjalnie dla Was, a dostępny jest tutaj darmowy szablon wąsów na wesele)
– drewniane patyki do szaszłyków
– nożyczki
– klej w pistolecie
Samo wykonanie nie jest ani praco- ani czasochłonne. Ot, trochę wycinania i klejenia – jestem pewna, że świetnie dacie sobie radę!
Tutaj kilka ujęć z gotowymi wąsami (ale nie tylko) w akcji, podczas naszego wesela, jest to idealny gadżet do fotobudki – warto zwracać uwagę na takie szczegóły.
Prezent dla rodziców i gości weselnych
Dajcie znać, jak poszło Wam tworzenie wąsów oraz jak się bawiliście z ich wykorzystaniem: na weselu, wieczorze panieńskim, a może na poprawinach? Jedno jest pewne, takie gadżety na pewno przydadzą się na każdą imprezę, żeby rozkręcić zaproszonych gości, warto też oprócz samych gadżetów przygotować jakieś oryginalne prezenty dla waszych gości weselnych. Dodatkowo jeśli zastanawiacie się co dać rodzicom jako prezent na weselu to też mamy dla was małą podpowiedź, również związaną ze zdjęciami. Więcej o tym przeczytacie już w innym tekście. :)
Zdjęcia: Interiors.pl
14. Pokaz barmański
Żonglowanie butelkami, dym z kieliszków i płonące drinki i dobra muzyka… To przedsmak tego jak może wyglądać jedna z waszych atrakcji weselnych. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że po zakończonym pokazie będziecie mogli wraz z gośćmi spróbować jak smakują drinki przygotowywane podczas pokazu.
Koszt: od 500 do 1500 złotych
15. Pokaz tańca
Wesela różnią się od siebie klimatem co na pewno będzie się wiązało z rodzajem tańca prezentowanego gościom przez tancerzy. My mieliśmy okazję śledzić przegląd różnych rodzajów tańca wraz komentarzem tłumaczącym czym różnią się od siebie style taneczne. Rzecz z pewnością adresowana do osób, które zapraszają na wesele spokojniejsze towarzystwo.
Koszt: od 1000 złotych
16. Fajerwerki
Pokaz fajerwerków o północy niekoniecznie musi kojarzyć się z Sylwestrem. Tak samo możecie przecież celebrować wasze wesele. Wyjście na zewnątrz na pewno dobrze zrobi wszystkim gościom bo nie ma jak chwila relaksu na świeżym powietrzu podczas wesela. Budżet jaki zamierzacie poświęcić na pokaz fajerwerków zależeć będzie do jego długości.
Koszt: od 180 zł za minutę pokazu.
Dzisiejsze wesela to dopięte na ostatni guzik eleganckie przyjęcia. By zaskoczyć gości niejedna Para Młoda coraz częściej decyduje się, więc nie tylko na nietypową lokalizację imprezy, ale też niesztampowe i ekskluzywne atrakcje, takie jak np. pokazy pirotechniczne. Dziś troszkę doradzimy czym powinnaś kierować się przy wyborze wykonawcy takiego widowiska.
Nie tylko fajerwerki
Weselne pokazy fajerwerków to coś więcej niż wystrzały sztucznych ogni, które kojarzymy z sylwestra. Przy odpowiednim budżecie może to być, bowiem niezapomniane show w każdym szczególe dopasowane do indywidualnego stylu i klimatu wesela.
Pokaz pirotechniczny na weselu – jak dobrze wybrać?
Mimo iż jest to jeszcze stosunkowo rzadko wybierane rozwiązanie, pary młode oprócz fajerwerków coraz częściej decydują się na dodatkowe atrakcje pirotechniczne – Młodzi często marzą o spektakularnym pierwszym tańcu, którym towarzyszą nie tylko zsynchronizowane z muzyką wybuchy sztucznych ogni, ale również ciężki dym czy płonące inicjały. Bywa, że dekorujemy wjazd na salę szpalerem z iskier. Często zdarza się też, że punkt główny wieczoru, czyli wystrzały fajerwerków, są niespodzianką zarówno dla młodych, jak i gości i robią wtedy niezapomniane wrażenie – wymienia Dominik Jabłoński, pirotechnik i właściciel firmy PyroTech z Łodzi. – Opcji jest wiele, więc doradzimy czym kierować się przy wyborze wykonawcy – dodaje.
Wybieramy pokaz – na co zwrócić uwagę?
Firma obsługująca pirotechniczny spektakl weźmie pod uwagę kilka ważnych czynników. Para młoda powinna zatem przemyśleć dobór odpowiedniej ścieżki dźwiękowej, porę pokazu oraz jego intensywność. W tym wypadku istotna będzie również lokalizacja przyjęcia, ponieważ z uwagi na bezpieczeństwo należy unikać otoczenia wysokich drzew, linii energetycznych czy bliskiego sąsiedztwa lotnisk. Z kolei, idealna do tego celu będzie sala z dużym ogrodem i oczkiem wodnym, przy którym można zaaranżować takie elementy jak wodospady czy fontanny z iskier, które dobrze komponują się z otoczeniem.
Ile to kosztuje?
Ceny zaczynają się już od 1500 zł za 3-4 minutowy weselny pokaz fajerwerków z podkładem muzycznym. – Z naszych doświadczeń wynika, że pary młode na ten cel średnio wydają między 2,5 tys. a 4 tys. zł. Taniej można oczywiście kupić zestaw do samodzielnego odpalania, jednak jest on zdecydowanie mniej widowiskowy. Kwota zależy przede wszystkim od ilości ładunków i intensywności show. Dobry zespół pirotechników weźmie pod uwagę każdy szczegół, dobierze odpowiednie dodatki i zadba o wszelkie niezbędne pozwolenia, by przyjęcie było wyjątkowe – tłumaczy Kacper Gałęcki z firmy PyroTech.
Ważne, by przy wyborze firmy pirotechnicznej nie kierować się wyłącznie długością pokazu i ceną. Niektórzy pirotechnicy oferują bowiem długie, ale bardzo mało intensywne wystrzały. Pod uwagę należy wziąć przede wszystkim intensywność, rodzaj wystrzeliwanych ładunków, możliwość synchronizacji z muzyką oraz bezpieczeństwo zarówno w trakcie, jak i po imprezie.
17. Teatr ognia
Prawdę mówiąc z tą atrakcją spotkaliśmy się tylko raz. Występ grupy teatralnej trwał około 20 minut i składał się z różnych sztuczek w stylu: żonglowanie płonącymi piłkami lub skoki przez płonące hula hop. Całość połączona z muzyką. Ogólnie bardzo ciekawe. Aha, dodajmy tylko, że była to niespodzianka od rodziców pary młodej.
Koszt: od 1000 złotych
18. Iluzjonista, komik
Po kilkuletniej przerwie do łask nowożeńców wracają pokazy iluzjonistów i komików. Podobnie jak w przypadku teatru ognia tylko raz mieliśmy okazję zobaczyć pokaz umiejętności iluzjonisty podczas wesela. Spodziewaliśmy się, że goście będą reagować z niechęcią – wiadomo, że nikt nie lubi gdy ktoś przerywa mu zabawę i wymaga by poświęcić mu dłuższą chwilę, ale tym razem iluzjonista był górą. Jeśli jednak takie występy odbywały się kilka razy podczas wesela to mogłoby być różnie.
Koszt: od 500 złotych
19. Pokaz malowania piaskiem
Na pewno widzieliście kiedyś pokaz malowania piaskiem w telewizji. Cóż każdy to kiedyś musiał widzieć. Na jednym z odwiedzanych przez nas wesel widzieliśmy pokaz zamówiony przez pannę młodą. Pani, która „malowała piaskiem” przygotowała specjalny pokaz, na którym pokazała historię pary młodej od poznania się aż do ślubu i wesela. Piękna sprawa.
Koszt: Za 10 minutowy pokaz cena waha się w przedziale 3000-3500 złotych
20. Rysownik / karykaturzysta
Ostatnia z przedstawianych przez nas atrakcji może zastąpić jedną z tych, które opisaliśmy wcześniej. Wiecie którą? Mamy na myśli fotobudkę. Dlaczego? Zdjęcia, które robicie w fotobudce najczęściej kojarzą nam się z dziwnymi pozami czy gadżetami, którymi zasłaniają się ludzie na zdjęciach. Nie jest to portret, ale swego rodzaju karykatura. Dlatego jeśli oczekujecie takich wizerunków samych siebie to polecamy wam wynajęcie karykaturzysty, który zrobi na pewno lepsze wizerunki niż aparat.
Koszt: zależy od uzgodnionej ilości wykonywanych podczas wesela karykatur. Cena jednej to ok 20-30 złotych.
21. Suchy lód
Niepowtarzalny dzień, jakim jest ślub oraz wesele wymaga odpowiedniej wyjątkowej oprawy wizualnej. Podejmując wiele decyzji związanych z wyborem sali, orkiestry czy menu, warto zastanowić się nad dodatkowymi efektami, które pozostaną na długo w pamięci. Jednym z nich jest suchy lód.
Suchy lód co to takiego ?
Suchy lód to dwutlenek węgla w stałej postaci. Wyjaśniając bardziej precyzyjnie, suchy lód przechodzi ze stanu zamrożenia od razu w stan lotny, czyli bez procesu zamiany w wodę, przez co nazwany jest „suchym”. To bezbarwna, niepalna substancja, wykorzystywana najczęściej w chłodnictwie — tam gdzie niedopuszczone jest tradycyjne chłodzenie żywności z powodu wilgoci. Jednak suchy lód znajduje także zastosowanie jako atrakcja na wielu imprezach np.: w jednej z najważniejszych, jaką jest wesele. Pozwala stworzyć wyjątkowy, efektowny klimat.
Zabawa w towarzystwie suchego lodu
Suchy lód można również zastosować jako element weselnych zabaw. Dzięki niemu można przeprowadzić ciekawe, ale bezpieczne eksperymenty, powodując, że goście będą naprawdę doskonale się bawić w przerwie podczas tańców na parkiecie. Kolejnym niepowtarzalnym zastosowaniem jest wykorzystanie go jako efektownego tła do zdjęć – czyli bańki z uwięzioną parą wodną w środku, które będą otulać nowożeńców, spowodują, że każda ślubna fotografia będzie nieprzeciętna. Natomiast piętrowe ustawienie kieliszków wypełnione suchym lodem dadzą efekt pięknej fontanny albo wulkanu.
Menu z dymiącym efektem
Innym pomysłem na zastosowanie suchego lodu podczas wesela może być „dymiący” bar. Goście będą mogli zamówić i wypić ulubione drinki w otoczeniu efektownej pary wodnej. Suchy lód idealnie urozmaici każde menu. Dodany zarówno do drinków, jak i napojów chłodzących, utworzy mgiełkę, która będzie spływać po ściankach szklanek lub kieliszków, powodując niesamowite wrażenie wizualne, ale jednocześnie pozostawiając naturalny smak płynów. Również suchy lód, a raczej powstająca dzięki niemu mgła, sprawdzi się idealnie podczas serwowania tortu weselnego. Nic tak nie zaskoczy gości, jak ciasto prosto z niebiańskiej krainy. To nic trudnego, wystarczy tylko umieścić suchy lód na wózku, którym transportujemy tort na salę weselną, przyciemnić światła, a także zapalić sztuczne ognie, a „dym” wykona resztę zadania, otaczając nowożeńców w tej cudownej chwili krojenia tortu. Kolejnym pomysłem z wykorzystaniem suchego lodu, który z pewnością, można wykorzystać podczas wesela jest bar we mgle. Goście będą mogli zamówić oraz wypić swoje ulubione drinki w otoczeniu pięknej pary wodnej. W sprzedaży dostępne są specjalne akcesoria, pozwalające na bezpieczne wykorzystanie suchego lodu w drinkach.
Taniec we mgle
Niezapomnianą, a także jedną z najważniejszych chwil wesela, dla pary młodej jest ich pierwszy taniec. Przygotowania do niego często okazują się wielkim wysiłkiem spowodowanym wieloma lekcjami choreografii, doborem odpowiedniej muzyki, czy też efektów świetlnych. Wówczas wszyscy goście zwróceni są w stronę nowożeńców, dlatego tak ważne jest, aby wszystko wyglądało idealnie i zostało zapamiętane nie tylko przez gości, ale również parę młodą. Idealnym sposobem za sprawą suchego lodu, który jest windą do nieba, umożliwiającą przeniesie nowożeńców do tańca w chmurach. Tradycyjny walc zatańczony w tak efektownej oprawie z pewnością zrobi ogromne wrażenie, a wykonane zdjęcia będą jedyne w swoim rodzaju.
Suchy lód na weselu – czy jest bezpieczny?
Wykorzystując suchy lód podczas wesela warto wspomnieć o kilku ważnych zasadach, aby ustrzec się przed niechcianymi nieprzyjemnościami. Po pierwsze dobrze jest zamawiać produkt tylko i wyłącznie od zaufanych dostawców. Dzięki czemu dotrze on pod wskazany adres na czas, idealnie zabezpieczony, dlatego w stu procentach spełni swoje zadanie podczas wesela. Jednak warto skonsultować się z opinią specjalistów przed planowanym wykorzystaniem suchego lodu, co pozwoli w pełni i bezpiecznie wykorzystać ogromny potencjał produktu. Istotną kwestią jest to, żeby nie dotykać suchego lodu bezpośrednio gołymi rękami, ponieważ jego temperatura wynosi -78°C, co może spowodować uszkodzenie skóry. Nie można także spożywać go w formie niewysublimowanej, czyli połykając całych fragmentów np.: granulatu. Przy zachowaniu ostrożności przed powyższymi uwagami, suchy lód to jednak mimo wszystko całkowicie bezpieczny produkt, ponieważ jest naturalnego pochodzenia. Jeśli, istnieją jeszcze jakieś wątpliwości związane z tym produktem to specjaliści udzielą wszelkich informacji oraz wskazówek.
Suchy lód na weselu: elod.pl
22. Gry i zabawy dla gości
Czas na mały wywiad środowiskowy! Często poszukujecie ciekawych rozrywek na wesele, więc dziś spieszę z pomocą! Na ostatnich targach ślubnych poznałam fantastyczną Parę – Ewelinę i Bernarda z Woodbe. A co to takiego to Woodbe? To nietypowe własnoręcznie robione gry towarzyskie – w dodatku PERSONALIZOWANIE <3 Zapraszam więc na krótki wywiad z nimi, bo to od nich wszystkiego się dowiecie ;)
1. Czym się zajmujecie i skąd ten pomysł? Czyli po prostu co to jest Woodbe?
Woodbe to ręcznie wykonywane plenerowe gry z drewna (idealne na plenerowe wesela!). Nasze produkty są efektem miłości do natury, zabawy na świeżym powietrzu i wspólnie spędzanych chwil wśród przyjaciół. Pomysł zrodził się z potrzeby! Szukaliśmy pomysłu na atrakcję dla naszych własnych gości weselnych. Pomysłu, który nie będzie już „oklepany”, ani nie będzie zabawą raniącą kogokolwiek, czy zmuszającą do „picia wódki na czas”. Udało się! Nasi goście byli zachwyceni!
2. Co w takim razie proponujecie Parom Młodym w ramach rozrywki weselnej?
Przyjęcie weselne coraz częściej jest odzwierciedleniem charakteru i upodobań młodych. Rozumiemy to, popieramy i mocno kibicujemy wszystkim, którzy chcą stworzyć magię i coś niepowtarzalnego! Dlatego też możemy dla Państwa Młodych zaproponować z naszej oferty spersonalizowaną grę Cornhole, która będzie atrakcją i ozdobą dodającą optymizmu i radości na każdym przyjęciu weselnym. Ciekawym wyzwaniem pełnym emocji dla gości może być także stylizowany na Jenga – gigantyczny Woodbe Block, który na pewno zaciekawi chwilowo zmęczonych tańcem uczestników wesela.
3. No to poprosimy o szczegóły, bo brzmi bardzo interesująco ;)
Cornhole to gra wystawiająca na próbę celność przy wykorzystaniu kolorowych woreczków z kukurydzą. Zasady są banalnie proste! Gracze oddaleni o 5-6 dużych kroków od deski Cornhola próbują trafić woreczkami w otwór deski. Na przyjęciu weselnym proponujemy podzielenie się na drużyny: Pani Młodej i Pana Młodego, co dodatkowo zaostrzy apetyt na wygraną!
Woodbe Block to pojedynek z grawitacją. 42 bloki…14 pięter…65 centymetrów… Spróbujcie ułożyć kolejne piętra wieży, nie burząc całej budowli. Wygrywa ten, kto jako ostatni ułoży blok zanim wieża runie. Czym większa wieża, tym większa zabawa!
4. Jak goście reagują na tego typu zabawy? Jak ich „rozkręcić”?
Gry są kwintesencją radości, energii i aktywnego wypoczynku. Do zabawy nikogo długo nie trzeba namawiać! Gry Woodbe są bardzo kulturalne, nikogo nie ośmieszają i dlatego też nikt nie wstydzi się dobrze bawić. Zdrowa doza rywalizacji, dużo och- ów, ach-ów, oklasków, śmiechu i radości towarzyszy każdej rozgrywce – jest to już sprawdzone!
5. Czy gry nadają się na każde wesele?
Zdecydowanie nadają się na każde wesele! Nie ukrywamy jednak, że myśląc o Cornhole i Woodbe Block widzimy wesele plenerowe, ogród, winnicę, dworek, rancho, pole golfowe, czy łąkę. Piękna sceneria wspaniale współgra z naszymi plenerowymi grami! Oczywiście Cornhole na sali to także świetna alternatywa, szczególnie jeśli aura nie dopisała. Nie ważne jest ile masz lat, jaki masz strój, ani czy jesteś wysportowany! Wszyscy uczestnicy wesela mogą cieszyć się chwilą, bawić się i grać.
6. A teraz najważniejsze pytanie – gdzie możemy Was znaleźć?
Zapraszamy na naszą stronę www.woodbe.co
No to teraz nie pozostało Wam nic innego jak odwiedzić Woodbe na ich stronie i przenieść się do krainy Czarów Woodbe na własnym weselu. Dobrej zabawy!
23. Bufet z napojami
Weselny bufet z napojami – czyli jak w prosty sposób sprawić, by stoły wyglądały lepiej, a goście ruszyli się z miejsca i pochodzili po sali!
Czasem zastanawiam się czy tylko mnie na weselach denerwują butelki na stołach… Nie chodzi o alkohole, ale o soki, wody i inne gazowane napoje, których to jest całe mnóstwo i które moim zdaniem psują cały efekt dekoracji. Tak wiem… teraz pomyślicie, że wygoda ponad wszystko. Macie rację, ale z drugiej strony uważam, że Pary Młode i dekoratornie wkładają tyle serca w stworzenie klimatu niepowtarzalnego, który gubi się w momencie zastawienia stołu dziesięcioma (albo i więcej) butelkami. Zwłaszcza jeśli te butelki są plastikowe, wielkie i widać je na każdym zdjęciu!
Wrrrr… to moja zmora, z którą walczę, ale restauracje nie tak łatwo dają się przekonać do pomysłu z bufetem z napojami. Myślę, że goście i tak całe wesele krążą po sali więc czemu mają sobie po drodze nie zabrać tego co chcą pić? To tylko moje zdanie oczywiście możecie się z nim nie zgadzać. Wiem jednak, że i fotografowie na pewno popierają ten pomysł!
Na weselach modne są teraz bufety ze słodyczami lub zdrowymi przekąskami, stoły z drinkami a także tak zwane wiejskie stoły z szynkami i innymi specjałami przygotowanymi przez restauracje. Dlaczego nie skorzystać z tego trendu? Wykorzystajcie tę inspirację na osobny stół z napojami. Wasze weselne stoły od razu będą wyglądały ładniej!
Dziś przedstawiam Wam prosty, nieco rustykalny bufet, który miałam okazję przygotować na moje własne wesele ;) Stworzyliśmy go na nieco wiekowym stoliku, który udekorowaliśmy wieloma koronkami. Na butelki nakleiliśmy etykietki z naszymi inicjałami (wiele rodzajów takich etykietek do użytku własnego znajdziecie choćby na www.Pinterest.com). Do tego drewniane skrzynki pomalowane na biało, trochę mchu, wianki odpowiednio pasujące do reszty dekoracji i gotowe!
Czym zaskoczyć gości weselnych?
24. Strefa relaksu
Plenerowe przyjęcia weselne rządzą się swoimi prawami. Z założenia są mniej formalne i przepełnione atmosferą relaksu. Bywają organizowane w ogrodach, na polanach lub na polach golfowych. Mają swój niepowtarzalny urok, któremu trudno się oprzeć. By zabawa na plenerowym weselu była jeszcze przyjemniejszym przeżyciem, warto zadbać o odpowiednie strefy komfortu dla gości – powinny znaleźć się w nich wygodne meble i piękne dekoracje. Ich zadaniem jest podkreślenie atmosfery pełnej luzu, a także stworzenie przestrzeni do relaksu i odpoczynku w miłym gronie.
Chillout zone czyli strefa relaksu – moda na tworzenie podobnych przestrzeni na weselu jest stosunkowo nowym trendem, ale jest to działanie godne uwagi i wdrożenia na własnym przyjęciu plenerowym.
O co właściwie chodzi z tym relaksem na weselu?
Jesteśmy przyzwyczajeni do rodzinnego i dość formalnego charakteru uroczystości ślubnych. Często przyjęcia są niewiele luźniejsze od samej ceremonii, a wielogodzinne siedzenie za stołem, nawet okraszone tańcem i oczepinami, może być nużące. Nieco inaczej wyglądają przyjęcia plenerowe. W pięknych ogrodach, na przestronnych polanach, obok urokliwych dworków, przyjęcie traci więzy formalne i staje się nieco bardziej spontaniczne. Zabawa pod gołym niebem, przy pochodniach i z miękką trawą pod stopami ma zupełnie inny charakter. Uczestnicy przyjęcia bywają bardziej rozluźnieni i skłonni do ciekawych gier terenowych, a temu wszystkiemu sprzyja dodatkowo specjalna strefa relaksu.
Strefa relaksu ma za zadanie zapewnić gościom możliwość odprężenia się po posiłku i skocznej zabawie. To najczęściej przyjemne miejsce z kilkoma fotelami i miłym dla oka oświetleniem. W strefie relaksu można odpocząć, poplotkować lub zadrzemać przez chwilę.
Jak urządzić własną strefę relaksu na plenerowym przyjęciu?
1. Nie jest to ani trudne, ani kosztowne. Wystarczy kilka leżaków, foteli lub dużych puf, które ustawiamy w wybranym miejscu. Przydadzą się również niewielkie stoliki oraz nastrojowe światło. Warto pomyśleć o rozkładanym parasolu – przyda się w słoneczne popołudnie oraz na wypadek mżawki.
2. Urządzenie strefy relaksu zależy od charakteru uroczystości. Przyjęcia eleganckie wymagają zastosowania wygodnych foteli, przyjęcia sielskie i rustykalne mogą posiłkować się elementami prostymi i pozyskanymi z recyklingu. Przykładem mogą być fotele z palet i stoliki ze skrzynek po alkoholu. Nie dość, że stworzycie w ten sposób cudowny klimat niskim kosztem, to jeszcze wykorzystacie ponownie niepotrzebne materiały.
3. Nie można pominąć roli dekoracji w tworzeniu strefy relaksu. Przydadzą się tu świece, żywe kwiaty oraz drobne łakocie – na przykład misa z karmelkami lub słoik z lizakami. Te słodkości kusząco smakują, a przy okazji pięknie wyglądają.
Strefa relaksu nie jest domeną wesel plenerowych, nic nie stoi na przeszkodzie, by ta idea zagościła na przyjęciu w domu weselnym lub hotelu. Jeśli tylko macie do dyspozycji wystarczającą liczbę pomieszczeń, możecie stworzyć takie miejsce na swoim weselu.
Oryginalne pomysły na wesele:
25. Video budka Slow Motion
Wśród pomysłów, które można nazwać niespodzianką trudno byłoby znaleźć ideę fotobudki. To już raczej weselny standart. Goście oczekują jej podczas zabawy… Wygląda jednak na to, że fotobudki mają naprawdę sporą konkurencję, bo zabawa w budce SLOW MOTION to zupełnie inny wymiar atrakcji, który może zaskoczyć gości weselnych Pozwólmy opisać tą oryginalną atrakcję jednej z firm zajmujących się jej organizacją FILMBUDKA.COM.PL.
Słowo „budka” to tak naprawdę skrót myślowy. Przy tego typu atrakcji budujemy kompletny plan filmowy, z profesjonalnymi lampami oświetleniowymi, tłem, sprzętem nagrywającym oraz odpowiednimi komputerami do obróbki video. Naszą atrakcję obsługuje zawsze co najmniej 3 doświadczonych animatorów.
Podczas trwania atrakcji, zazwyczaj jest to ok. 3h, każdy może wejść na nasz plan i nagrać sobie scenkę w technologii slow motion. Posiadamy ogromną ilość gadżetów oraz pomysłów na mniej i bardziej zwariowane scenki, także na pewno nikt nie będzie się z nami nudził! Zaraz po nagraniu każdej ze scenek, wyświetlamy je na dużym, ponad 1m telewizorze. Dodatkowo, po weselu montujemy dla Państwa filmik, w którym znajdą się wszystkie nagrane scenki.
Jednym słowem, nasza atrakcja to swojego rodzaju 2w1 – świetna, oryginalna i wciągająca zabawa na weselu i piękna pamiątka po zabawie. Wszyscy, dla których fotobudka jest tematem dość już oklepanym, mają teraz znakomitą alternatywę!
26. Teatr Ognia
Choć ta atrakcja brzmi dość egzotycznie, w ciągu ostatnich lat zyskuje ogromnie na popularności. Co najważniejsze, w Polsce jest coraz więcej grup, które w swojej ofercie mają profesjonalnie wykonane pokazy tańca z ogniem, będące starannie dopracowanym show z dużą ilością efektów specjalnych. Jedną z najpopularniejszych grup jest poznańska grupa FLOW VISUAL SHOW i to ich poprosiliśmy, aby krótko opisali nam jak może wyglądać taniec z ogniem na weselu. Jeśli szukacie pomysłu na nietypowe wesele to ta atrakcje będzie czymś na co warto zwrócić szczególną uwagę.
Przede wszystkim integracja. Nasze pokazy to pełen program ogniowych animacji, które znakomicie zintegrują weselnych gości oraz pozwolą wszystkim na odrobinę szaleństwa. Wesele z nami przebiega według następującego planu:
1. Niespodzianka weselna dla pary młodej: Pokaz Tańca z Ogniem
Tutaj wybór jest naprawdę ogromny. Najczęściej wybieranym przez Pary Młode pokazem jest pokaz pt. GATSBY SHOW!, utrzymany w stylu lat 20′, który kilkukrotnie zgarniał nagrody na ogólnopolskich festiwalach ogniowych. Dla bardziej wymagających możemy przygotować widowisko multimedialne, będące połączeniem ognia i laserów. Posiadamy też całą gamę efektów specjalnych, takich jak dysze ogniowe czy profesjonalna pirotechnika sceniczna, które jeszcze bardziej podnoszą widowiskowość naszych show. Pamiętajcie – ogranicza nas tylko wyobraźnia! My widzieliśmy pokaz tańca z ogniem na weselu i był on niespodzianką dla pary młodej. Na pomysł takiego prezentu wpadli rodzice nowożeńców. Swoją drogą pewnie jesteście ciekawi co para młoda dała rodzicom w podziękowaniu? :)
Zakres cenowy pokazów jest bardzo różny, w zależności od terminu i lokalizacji. Na pewno przeglądając różne grupy oferujące swoje usługi warto zwrócić uwagę, czy filmiki zamieszczone w Internecie są nagrywane w czasie pokazów, czy są „pozowane”? Dobrym pytaniem jest też kwestia pogodowa – profesjonalnie działająca grupa potrafi przygotować pokaz nawet w deszczu. Dodatkowo ważną kwestią jest bezpieczeństwo, czy posiadanie przez grupę ubezpieczenia OC na wypadek jakiekolwiek nieprzewidzianego zdarzenia. Odpowiednio wybrani artyści powinni zapewnić Państwu dobrą i bezpieczną zabawę!
2. BIS z udziałem gości
Wielka niespodzianka dla wszystkich weselnych gości. Po pokazie proponujemy wspólną zabawę z nami, podczas której w formie zabawy każdy może spróbować swoich sił w starciu z ogniowym żywiołem. Świetna zabawa i integracja dla gości, z doświadczenia wiemy, że wesele przed i po naszym pokazie to zupełnie inna impreza.
3. Sesja zdjęciowa przy płonącym serduszku
Tym razem niespodzianka dla Pary Młodej. Po tym, jak wyszalejemy się z gośćmi zapraszamy Młodych do najgorętszej sesji zdjęciowej w ich życiu! Pochodnie w ręce, pora odpalić serduszko, aby ogień miłości tlił się po wsze czasy! Zdjęcia z ognistym sercem w tle na pewno wyróżnią się spośród tysięcy podobnych zdjęć weselnych.
Jedną z ciekawszych i najczęściej wybieranych opcji wzbogacających nasze pokazy, są tak zwane PIXEL POI. Jest to nowoczesny sprzęt LED, który w czasie tańca pozostawia w powietrzu wzory, napisy czy grafiki. Możemy na nich zaprogramować cokolwiek, na przykład podziękowania dla rodziców czy gości. Reakcja widzów w momencie, kiedy na scenie pojawiają się tancerze z PIXEL POI jest bezcenna!
Tym zaskoczysz gości weselnych
27. Niespodzianki i atrakcje ważne jak muzyka
Urozmaicone przyjęcie weselne to przede wszystkim dobra muzyka. Niezależnie od tego czy zapewnia ją orkiestra, DJ czy wiejska kapela (jeśli ma być nieco mniej oficjalnie, by nie powiedzieć śmieszniej). Bez niej nie ma dobrej zabawy. To jednak wiedzą wszyscy, więc nie trzeba w zasadzie nikomu tłumaczyć. Kilka innych atrakcji mogłoby jednak wzbogać wasze wesele o coś więcej niż dobra muzyka.
Dlatego:
dzisiejszy wpis poświęcę oryginalnym pomysłom, które urozmaicą Wasze przyjęcie weselne i sprawią, że będzie wyjątkowe i z klasą.
Polskie wesela do tej pory były bardzo standardowe. Jedyne o co wcześniej dbały pary młode to wynajem samochodu na wesele (zastanawiając się czy ma to być limuzyna, Jaguar lub inny Mercedes). Na całe szczęście to się zmienia – głównie dzięki rosnącej popularności blogów z inspiracjami ślubnymi.
Postanowiłam pokazać kilka pomysłów, dzięki którym nie będziecie musiały spędzać całych godzin na forum ślubnym by zaskoczyć gości, oraz całkowicie odejść od monotonii. Zacznijmy od dekoracji stołów weselnych dla naszych najmniejszych gości.
28. Atrakcje weselne dla dzieci
29. Stolik weselny dla dzieci, czyli „małe” przyjęcie weselne:
Czas na rzeczy ciekawe. Szczególnie dla dzieci, które różnie reagują na konieczność spędzania czasu na weselu. Na pewno jest to pomysł znany nowoczesnym Pannom Młodym, które śledzą najnowsze trendy i inspirują się przeglądając polskie i zagraniczne blogi. Jednak nie do końca wszedł w zwyczaj na polskich weselach. Moim zdaniem jeśli jest więcej niż trójka dzieci to taki stoliczek może być strzałem w dziesiątkę! Każda taka atrakcja weselna jest dla dzieci świetnym urozmaiceniem dnia, w którym to dorośli bawią się więcej od nich. Czym wyróżnia się taki stoliczek dla „małego” gościa na przyjęciu weselnym?
Atrakcje weselne dla dzieci:
Poniżej kilka pomysłów jak zrobić fajny kącik dla dzieci na weselu:
• specjalne dekoracje i ozdoby – dobrym pomysłem będzie użycie balonów jako dekoracji – zamiast kwiatów, konfetti oczywiście trzymając się motywu lub koloru przewodniego (wesele tematyczne), może też to być coś śmiesznego – co z pewnością przypadnie do gustu najmniejszym gościom
• menu weselne dla dzieci – zamiast łososia czy wyszukanych potraw podajcie dzieciom zdrowego hamburgera czy mini pizzę (zwolennicy zdrowego jedzenia mogą zamówić inne potrawy w wersjach nie fast food-owych)
• drobne prezenty i upominki – zamiast kawałka ciasta buteleczki z alkoholem, które rozstawiacie swoim gościom możecie dzieciom podarować np. lizaka z ich imionami
• zabawne winietki – możecie dla dzieci przygotować też ciekawe winietki na stole. Wymarzoną sytuacją jest znaleźć winietkę z ulubionym bohaterem z książki lub kreskówki, albo zaaranżować cały ten kącik w komiksowym lub bajkowym stylu.
Bardzo dobrym pomysłem będzie też przygotowanie ciekawych zabaw specjalnie dla najmłodszych. Gwarantuję, że to spodoba się dzieciom. Szczególnie jeśli w nagrodę za uczestnictwo w takiej zabawie weselnej przygotujecie dla dzieci nagrody niespodzianki. W tym celu możecie wynająć specjalnych animatorów dla dzieci. Nie bójcie się, nie zawsze są to ogromne koszty.
30. Winietki na stołach weselnych
Oryginalne winietki na stoły weselne możecie zrobić tak naprawdę z czego tylko chcecie. Wesela w stylu DIY cechuje duża dowolność. Możecie zainspirować się butelkowymi konstrukcjami, które widzicie poniżej. Mogą one posłużyć jako winietki na stołach ślubnych jeśli przyjdzie wam do głowy akurat taka fantazja. Czemu nie? Tego typu ozdoby weselne sprawią, że wasi goście przez cały wieczór będą mogli odkrywać kolejne, przygotowane przez was detale.
Winietki weselne na słodko spodobają się zwłaszcza łasuchom zaproszonym na przyjęcie.
Możecie w tym celu użyć gotowych cukierków (szukajcie tych w ładnych opakowaniach np. takie jak Ferrero Rocher) albo upiec lub zamówić specjalne ciasteczka przygotowane z myślą o tej uroczystości.
31. Oryginalny drink bar na plenerowym weselu
Wesele w ogrodzie i ciekawy barek piwny (atrakcyjny drink bar) to już propozycja tylko dla dorosłych gości weselnych. Taki barek to dobry pomysł na wesela o mniej oficjalnych charakterze. Zdecydowanie jest to świetny pomysł na wesele w plenerze (w ogrodzie pod gołym niebem lub pod namiotem).
Taki pomysłowy kącik alkoholowy sprawdza się wówczas lepiej niż typowe barki alkoholowe z kolorowymi trunkami. Szczególnie jeśli barek pozostawiony jest w pełni gościom i mogą się sami obsłużyć. Taka mała, ale kusząca atrakcja na pewno ucieszy męskie grono zaproszonych na wesele gości ;)
Przy okazji pomysłów na wesele dla Panów: zobaczcie modne propozycje stroju dla Pana Młodego, które publikujemy na blogu.
32. Poproś gości o dobre rady na udane małżeństwo
Przy barku, słodkim kąciku lub innym miejscu na weselu możecie ustawić mały stolik ze słoikiem lub skrzyneczką, do której goście weselni będą mogli wrzucać napisane na kartkach życzenia na nadchodzące lata.
Dobrym pomysłem będzie stworzenie listy życzeń lub rad na następne 5, 10 , 15, 20 … lat. Wtedy para młoda może po każdej z tych rocznic otwierać kolejną porcję życzeń ślubnych. Pomysły na takie skrzyneczki znajdziecie tutaj. Możecie też być bardziej kreatywni i np. poprosić gości o zapiski na wiośle czy przygotowanych wcześniej materiałowych chorągiewkach – możecie je później użyć jako dekoracji w domu (…alb garażu ;-)). Świetnym pomysłem jest też stworzenie takiej księgi gości z klocków do gry Jenga albo drewnianych puzzli.
33. Dobre zdjęcia ślubne
On trzyma walizkę w jednej ręce, w drugiej swoją ukochaną i idą sobie torami, albo stoją mokrzy w morzu – znacie takie zdjęcia? Pewnie tak, bo są tak oklepane, że już od dawna nie chce się na nie patrzeć.
Fotografia ślubna nie powinna być nudna i oklepana. Poszukajcie w Internecie fotografów, którzy mają inne spojrzenie na sprawę niż to, o którym pisałam wyżej. Przy wyborze fotografa pomyślcie nad stylem, który wam się podoba. Pomyślcie wspólnie nad ciekawymi pomysłami na zdjęcia, ale niech nie będą to zdjęcia aktualnie najmodniejsze czyli takie jakie mają wszyscy. Jedyny trend, który polecam kopiować to naturalność. Dzięki temu będziecie zawsze patrzeć na gotowe zdjęcia z wielkim uśmiechem. Naturalne zdjęcia przetrwają próbę czasu i zawsze będą Was cieszyć. Fotografia ślubna to dobry wybór ponieważ zawsze będzie aktualna. Poza tym udane wesele nie obędzie się bez dobrych fotografii.
34. Zdjęcia z gośćmi na wesoło
Fotobudka, videożyczenia, kącik z „polaroidem” i tym podobne pomysły o zawsze świetna atrakcja. Sprawdza się na weselach od kilku sezonów i podoba się gościom w każdym wieku. Niekoniecznie musicie organizować masę dziwnych gadżetów, ale czasem ułatwiają one rozkręcenie zabawy.
Jeśli nie podobają Wam się przebieranki, to mam dla Was dobrą wiadomość. Na rynku jest wiele ciekawych propozycji na tego typu atrakcję bez zbędnego kiczu czy dodatków. Ładne akcesoria do fotobudki, albo po prostu starodawna fotobudka może być w tym wypadku dobrym rozwiązaniem na Waszą zabawę.
35. Oryginalne wyjście z kościoła/USC itp.
Tylko nieliczni goście pamiętają o tym, by przywitać wychodzącą Parę Młodą z ceremonii w szczególny sposób. Często myślą, że jest to już zorganizowane, dlatego przygotujcie coś oryginalnego dla swoich gości i poproście kogoś bliskiego, by rozdał wszystkim coś czym mogą Was obsypać.
Co możecie przygotować?
• woreczki z ryżem
• woreczki z kolorowym konfetti
• płatki róż / innych świeżych kwiatów
• strzelające tuby wystrzelające serduszka lub płatki róż
• bańki mydlane
• zimne ognie – ale te sprawdzą się najlepiej kiedy już będzie ciemno (SWEET HIT: zamiast oczepin zróbcie tunel z zimnych ogni!)
Spektakularne wyjście z kościoła lub USC to doskonała okazja na dobre zdjęcie, które będzie świetnie pasowało do albumu, który dostanie od Waszego fotografa ślubnego.
36. Zabawy weselne na dworze – w plenerze najlepiej!
Jeśli szukacie naprawdę nietypowych i oryginalnych atrakcji na wesele dla wszystkich gości – polecamy gry i zabawy na świeżym powietrzu z WoodBe! Zobaczcie sami – to na pewno Wam się spodoba!
37. Nietypowy pomysł na ciekawą atrakcję, czyli co to jest PINIATA?
Czas na latynoską inspirację weselną, czyli piniatę w roli nietypowej atrakcji dla Waszych gości weselnych! Wesele to świetna okazja, żeby zaskoczyć gości (albo Parę Młodą!) taką ciekawą zabawą. Jest to świetna alternatywa dla odchodzących już do lamusa zabaw po oczepinach, na pewno spodoba się tez dzieciom jako atrakcja wyłącznie dla nich.
1. zdjęcie: Samara Clifford/ 2 zdjęcie: Peaches & Keen
Piniata [a właściwie piñata] – to słowo kojarzy się Wam pewnie z dziecięcą zabawą urodzinową, której celem jest rozbicie tekturowej formy i dostanie się do umieszczonych w jej środku cukierków :) Tradycja ta przywędrowała do nas z Ameryki Południowej i coraz częściej spotykana jest nie tylko na dziecięcych kinderbalach .Jest to tradycja latynoska, która powoli obiega cały świat i wykorzystywana jest coraz częściej właśnie jako atrakcja na wielu przyjęciach weselnych.
Zdjęcie: One Silly Bride
Ten ludowy zwyczaj w krajach latynoskich osadzony jest w tradycji bożonarodzeniowej, ale od dawna jest to też po prostu popularna zabawa. Uczestnicy muszą strącić wcześniej przygotowaną figurę wypełnioną słodyczami – trudność polega na tym, że ma się zawiązane oczy. Wygląda to w taki sposób, iż piniata o dowolnym kształcie i formie, powieszona jest na sznurku i każdy z gości uderza w nią specjalną pałką tak mocno, aby wysypało się z niej jak najwięcej słodkości. Jest to niezwykle prosta ale zarazem ciekawa atrakcja, która spodoba się zapewne nie tylko zaproszonym dzieciom, ale także Parze Młodej oraz wszystkim gościom.
Zdjęcie: Cabo Wedding
Forma takiej zabawy z wykorzystaniem piniaty może być bardzo różna. To od Was zależy, jak ma ona wyglądać i w jaki sposób przebiegać. Formę i kształt figury można wybrać w zależności od chęci i inspiracji zaczerpniętej z Waszej wyobraźni. Najczęściej tworzy się tort weselny, serce, figurę jakiegoś zwierzęcia lub cokolwiek, na co tylko macie ochotę. Im ciekawszy i bardziej oryginalny pomysł, tym lepiej!
Zdjęcie: Paul Fuller
Jeśli chcecie więc małym kosztem przygotować ciekawą i niezwykłą atrakcję – zdecydujcie się właśnie na piniatę. Udowodnicie swoim gościom, że jesteście oryginalni, lubicie się dobrze bawić i przede wszystkim macie ogromne poczucie humoru. Zabawa i satysfakcja gości – gwarantowana!
Zdjęcie: Heather Zweig dla Oh Happy Day
Zdjęcie: Emma Case
38. Ekologiczne atrakcje weselne
Jeśli kochacie rower i marzycie o tym, aby Wasze dwa kółka towarzyszyły Wam także podczas najważniejszej uroczystości w Waszym życiu – ten wpis jest przeznaczony właśnie dla Was! Rowerowi maniacy, wcale nie musicie rezygnować z inspirowania się swoją pasją podczas przygotowań weselnych!
zdjęcie: flickr.com
Ta inspiracja na pewno przypadnie do gustu zapalonym miłośnikom dwóch kółek. Wśród coraz to ciekawszych pomysłów na zorganizowanie swojego ślubu i wesela, jako jeden z tych bardziej szalonych można wyróżnić pomysł na przyjechanie rowerem do ślubu, albo dojechanie rowerem na wesele już po ślubie (jeśli tylko miejsce wesela jest blisko miejsca ceremonii zaślubin!).
zdjęcie: smallpigart.se
Pierwszy pomysł odnośnie wykorzystania roweru jest prosty – pojedziecie nim do ślubu. Zaskoczycie tym wszystkich gości. Opcje są różne. Każde z Was na osobnym rowerze, razem – gdzie jedno z Was przysiądzie„na „ramie”, a drugie przejmie ster nad kierownicą (wersja dla wyjątkowo sprawnych + odważnych i pewnych swoich umiejętności by nie zrujnować sukni!) lub zupełnie wyjątkowo – przejedziecie się wspólnie tandemem, albo Panna Młoda usiądzie sobie wygodnie na bagażniku. Jak widać możliwości macie kilka, jednak im bardziej szalony i wyjątkowy pomysł przyjdzie Wam do głowy, tym lepiej. Choć strach się bać jakie cyrkowe figury możecie jeszcze wymyślić :)
zdjęcie (+zapowiadające): rachelthurston.com
Drugi pomysł zakłada zaangażowanie Waszych gości we wspólny przejazd ślubny do miejsca, w którym zawrzecie Wasz związek małżeński. Możecie wynająć jakieś stare, zabytkowe rowery, bądź poprosić zaproszone osoby, aby przyjechały na miejsce na swoich ukochanych dwóch kółkach. Każda opcja będzie ciekawa i oryginalna! Pamiętajcie, że ten pomysł najlepiej sprawdzi się kiedy planujecie wesele w piknikowym stylu. Ważne jest jedynie to, aby udało się Wam „zamówić” ładną pogodę (jazda w deszczu ma oczywiście swoje zalety i da niezapomniany efekt, ale może się skończyć zbiorowym przeziębieniem) oraz podejść do całej sprawy z ogromnym dystansem i poczuciem humoru. Nie ma to być parada rowerów czy jakiś wyścig – chodzi o dobrą zabawę i zarażenie innych swoją pasją nawet podczas tak niezwykłego dnia, jakim jest Wasz ślub.
Trzeci pomysł to propozycja na to jak wykorzystać siłę mięśni, ale niezupełnie swoich. Rowerem można przecież jechać… ale niekoniecznie samemu pedałować :) Do ślubu możecie przejechać się rikszą. Tak jak Maja & Joost, polsko-holenderska para, która do ślubu jechała rikszą w Poznaniu ! Zrobili furorę nie tylko wśród swoich gości ale także przypadkowej miejskiej widowni :)
Czym innym możecie pojechać do ślubu?
Jeśli znudziły Ci się już standardowe propozycje na przejazd w dniu Waszego ślubu – warto pomyśleć o czymś szalonym i wyjątkowym. To ma być Wasz dzień – Wasze wspomnienia. Ważne jest więc, abyście zapamiętali go do końca życia. Jeśli macie więc odrobinę odwagi i dużo dobrego humoru – zaskoczcie swoich gości czymś oryginalnym! UWAGA! Pomysły polecane są dla Panien Młodych w krótkich sukienkach – nie odpowiadamy za podarte długie suknie ślubne! ;)
Skuter – romantyczne pary, które zawsze marzyły o ślubie jak z włoskiej bajki powinny pomyśleć właśnie o takiej formie transportu w dniu swojego ślubu. Wypożyczenie nie jest raczej ogromnym kosztem, a pozwoli Wam poczuć się tego dnia wyjątkowo! Możecie przyjechać na dwóch osobnych , bądź też na jednym, wspólnie. Gwarantuję Wam, że zrobicie wrażenie na każdej zaproszonej przez Was osobie!
Może zdecydujecie się na wykorzystanie takiego pomysłu podczas Waszego ślubu? Polecam takie pomysły każdej z par, które chcą tego dnia zaszaleć, poczuć odrobinę adrenaliny i przede wszystkim dobrze się bawić! Z pewnością w taki sposób pozostawicie wśród zaproszonych gości wiele wspomnień na długie, długie lata!
12 komentarzy
The Carbar z Grodziska, ale działają również w Warszawie. Generalnie firma oprócz cateringu i organizacji imprez oferuje urozmaicenie tych imprez fotobudką, food truckiem, Event i DJ car. Generalnie zabytkowymi, odrestaurowanymi samochodami. W praktyce wygląda to super i budzi duże zainteresowanie gości.
27 luty, 2018 o 18:20Fajnie gdybyście dodali informacje o nowych atrakcjach np. magicznym lustrze :)Widziałam na targach a tu znalazłam kilka info o tym urządzeniu więc podlinkuje może się komuś przyda :)
20 luty, 2018 o 15:55Fantastyczny artykuł! I tyle pomysłów! Muszę kilka wybrać, bo wszystkie to zdecydowanie za dużo, ale zdecydowanie podzielam kreatywność :) Słyszałam też, że świetnym pomysłem jest barman na wesele. Moja koleżanka mówiła, że goście u niej z tego powodu byli zachwyceni, a drinki przepyszne :)
17 październik, 2017 o 20:56U nas ewidentnie atrakcją była szynka płonąca, którą mieliśmy w cenie w Sali sarah Kuklice.
27 lipiec, 2017 o 17:33Bardzo cieszymy się, że wybraliśmy właśnie to miejsce, bo wszędzie szynka płonąca była dodatkowo płatna.
Rzeczywiście suchy lód to świetna opcja na ciekawą i niedrogą atrakcję. U nas gościom się to bardzo spodobało i super, niewiele trzeba a efekt cudny. Nie zawsze trzeba inwestować duże pieniądze, by mieć fajna atrakcję weselną. Suchy lód można dostać m.in. w Dry Ice Zone, mu braliśmy od nich i na plus jest szybka wysyłka.
18 lipiec, 2017 o 15:41moim zdaniem fotograf dodaje też takiej magii jak wyżej widać, fotoluka to firma która nam robiła oprawę i pamiątki mamy magiczne!
12 kwiecień, 2017 o 08:01ja też uwielbiam takie dekoracje, u nas na weselu również się pojawiły, goście bawili się świetnie zespół format spisał się fantastycznie i każdy bawił się do rana, często to nasze wesele jest wspominane
3 kwiecień, 2017 o 09:16Jestem w trakcie planowania ślubu moich marzeń! Podoba mi się pomysł fotobudki ale mimo to cały czas szukam różnych pomysłów by mój ślub nie był taki jak wszystkie. Odkryłam w empiku świetną książkę Wasz piękny ślub gdzie znalazłam dużo inspiracji i z tego wszystkiego nie mogę się doczekać mojego ślubu!
22 marzec, 2017 o 11:32zapraszamy do zapoznania się z naszymi propozycjami weselnymi:) Pokazy ledowe, akrobaci, artyści z najwyższej półki, fotobudka, szczudlarze, powerisery, kąciki animacyjne dla dzieci i przede wszysykim… Najpiękniejsze pokazy ogniowe fireshow! W naszym wykonaniu to naprawdę niezapomniane przeżycie! Przekonajcie się sami!
21 luty, 2017 o 23:03Mi się podobało u siostry karaoke, dj Tomek z Playdj zrobił to, ok 22 jakoś, każdy juz troche wypił, było zabawnie, karaoke z tekstem i podkładem, wszyscy chcieli wziąć udział :)
7 październik, 2016 o 17:29Hanka, ten dj z Playdjs sam ma to w swojej ofercie, czy proponowała mu to młoda para? muszę przyznać, ze super pomysł :)
29 listopad, 2016 o 20:03Na moim weselu była właśnie fotobudka i zatrudniliśmy jeszcze barmana do polewania drinków- przecież nie każdy chce pić czystą przez cały wieczór. Wesele i poprawiny odbyły się w w wynajętym lokalu w Ostrowie Wlk., z którego pochodzimy wraz z moją, już obecną żoną. Zatrudniliśmy firmę która zajmuje się organizacją atrakcji weselnych- Rymarz. Więc wszystko było dopięte na ostatni guzik ;)
5 październik, 2016 o 15:49