Obserwuj:
BLOG, ŚLUBNY PORADNIK

9 Pytań, które powinniście zadać wszystkim firmom obsługującym Wasz ślub i wesele zanim podpiszecie umowę

jaceksiwko

Jesteście w mniejszości, jeśli nie czujecie się delikatnie mówiąc „przytłoczeni” planowaniem ślubu. Jest to spore wyzwanie tym bardziej, że na pewno zależy Wam, żeby wszystko było świetnie zorganizowane, efekty zadowalające Was i gości, a wspomnienia wspaniałe na całe życie :) Poniżej przedstawiamy kilka porad, mamy nadzieję, że zadziałają jak zastrzyk pewności siebie przy wyborze swoich ślubnych podwykonawców.

wianek ślubny

Skąd macie wiedzieć które firmy są odpowiednie dla Was? Czy zdać się wyłącznie na intuicję czy może na polecenia innych? Najważniejsze cechy jakich powinniście szukać wśród obsługi Waszego ślubu to: osobowość, styl i profesjonalizm. Powinniście zatrudnić osoby, które nie tylko dobrze wykonają swoją pracę, ale również będą pasowały do Waszych osobowości oraz do osobowości zaproszonych gości… bo przecież im lepiej goście czują się na Waszym ślubie tym lepiej wszyscy będziecie się bawić. Każda firma, z którą zdecydujecie się współpracować powinna pasować też do wizji Waszego ślubu i wesela. Przyjrzyjcie się portfolio każdej z nich – to co pokazują wśród swoich realizacji jest tym, czego możecie spodziewać się po swojej.

1. Ile ślubów rocznie obsługujecie? Jakie macie doświadczenie i jak długo zajmujecie się tą branżą?

To bardzo ważne pytanie. Nie zapominajcie jednak, że nie chodzi tylko o ilość, bo przecież stawiacie przede wszystkim na jakość, ale spora liczba ślubów rocznie to także większe doświadczenie. Jeśli podwykonawcy będą mieli duże doświadczenie, na pewno poradzą sobie w każdej sytuacji, będą też bardziej pomocni i posłużą jako cenni doradcy jeśli będziecie potrzebować ich porady w tematach ślubno-weselnych.

2. Ile kosztuje Wasz produkt/usługa?

Cena za produkty/usługi jest często względna, zwłaszcza kiedy stawiacie na kilka ważnych czynników takich jak doświadczenie, reputacja i ekspertyza w danej dziedzinie. Ogólnie rzecz biorąc, najbardziej utalentowani specjaliści w branży ślubnej mają wyższą cenę, ponieważ ich produkty i usługi są tego warte.

3. Ile wynosi zaliczka?

Nazwijmy to pytanie „technicznym”. Jest jednak bardzo ważne, bo pomoże zaplanować Wam jak rozporządzicie budżetem.

4. Co dokładnie wliczone jest w cenę?

Ponieważ tak zwane „pakiety ślubne” firm obsługujących śluby często różnią się od siebie wyłącznie sposobem przedstawiania ich klientowi, być może poczujecie się zagubieni w tym chaosie. Czasem ciężko jest je po prostu porównać bo na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie. Warto jednak zapamiętać, że najniższa cena nie zawsze jest najlepszą ofertą. Niektóre wyższe oferty uwzględniają produkty/usługi za które trzeba dodatkowo płacić w innych prezentowanych pakietach bądź nie ma ich w ogóle w innej ofercie. Pamiętajcie, żeby się nad tym zastanowić i koniecznie przemyśleć co tak naprawdę jest dla Was najważniejsze.

5. Co się stanie jeśli z różnych przyczyn odwołam rezerwację/zlecenie? Co się stanie jeśli to wy odwołacie wykonanie zlecenia/dostarczenie produktu?

Dzięki temu pytaniu dowiedzcie się co stanie się z wpłaconą zaliczką w przypadku zmiany daty ślubu, Waszej rezygnacji z usług podwykonawcy itp. A także czy podwykonawca ma plan awaryjny jeśli z przyczyn niezależnych od niego nie będzie mógł wykonać zlecenia/dostarczyć produktu?

6. Czy podpisujecie z nami umowę?

Jeśli podwykonawca odpowie „nie“ – nie jest to najlepszą wróżbą. Umowa jest potrzebna nie tylko po to, by chronić daną firmę ale także Was! Umowa wyłącznie słowna niestety nie jest wystarczająco wiarygodna. Tak samo jak firma, która nie podpisuje umów. Pamiętajcie też, że oczywiście należy mieć zaufanie do podwykonawców, są przecież specjalistami w tym co robią i szukacie tych najlepszych, ale czasem wszystkie informacje zapisane dokładnie w umowie są po prostu ważne, by żadna strona nie zapomniała co zostało ustalone. Oczywiście jest to formalność, ale jednak ważna.

7. Czy musimy liczyć się z jakimiś dodatkowymi kosztami?

Opłaty za transport, obsługę produktu, dodatkową pomoc, koszty noclegów noclegi itp. szybko się mnożą kiedy rozmawiacie z wieloma firmami jednocześnie. Upewnijcie się, że dokładnie rozumiecie co jest wliczone w cenę oraz czy obowiązują jakieś dodatkowe opłaty. Dobrze by było, żeby te kwestie również były zawarte w umowie. Najczęściej musicie liczyć się z dodatkowymi kosztami, najważniejsze żebyście się tego spodziewali.

8. Czy możemy się spotkać?

Coraz więcej usług znajdujecie przez Internet. Na pewno zauważyliście, że to spore ułatwienie, jeśli planujecie ślub. Zastanówcie się jednak, czy nie warto mimo wszystko osobiście spotkać się z podwykonawcą. Dobrym rozwiązaniem są też internetowe narzędzia ułatwiające spotkania na odległość. Do tego celu polecamy najpopularniejszy Skype :) Z samej rozmowy telefonicznej i korespondencji mailowej czasem trudno ustalić czy nadajecie na tych samych falach.

9. Jak będziecie ubrani na naszym ślubie?

To ostatnie pytanie, chociaż wydaje się oczywiste, warto zadać każdemu, kto pojawi się na Waszym przyjęciu. Zwróćcie uwagę jak ubrana będzie obsługa sali, DJ, zespół, osoby organizujące atrakcje dla gości, fotograf czy filmowiec. Jeśli szukacie podwykonawców wśród profesjonalistów mniejsze jest niebezpieczeństwo ubraniowych faux pas, ale czasem warto się upewnić.

bukiet polny

Na koniec jeszcze jedna rada: przeczytajcie umowy. Upewnijcie się, że rozumiecie wszystko co jest w nich zapisane i nie bójcie się zadawać pytań jeśli coś jest niejasne. Nie ma głupich pytań… poza tymi, których się nie zadało. Musicie mieć pewność, że rozumiecie zasady współpracy, warunki cenowe a także wiecie jak wygląda sytuacja w przypadku anulowania rezerwacji. Jeśli wewnętrzy głos mówi Wam, że „coś“ jest nie tak… pewnie macie rację. Pamiętajcie, że czasem warto po prostu zdać się na własną intuicję. Ślub i wesele to wyjątkowe wydarzenie – powinniście czuć się w tym dniu komfortowo, także w obecności wszystkich obsługujących Wasz dzień.


Pamiętajcie: jeśli dokonacie dobrych wyborów, właściwe firmy obsługujące Wasz ślub gwarantują też fachową pomoc i rady od ekspertów w branży w ich ulubionym temacie ślubów… za darmo!

  • Czy dobrze czujecie się w towarzystwie konsultanta/filmowca/fotografa czy DJ-a?

To pytanie do Pary Młodej, czyli do WAS… tak wiemy, że ten tytuł brzmi dość poważnie:)! Nawiązując do pytań #8 i #9 osobowość i styl podwykonawców, a co za tym idzie Wasz komfort powinny być priorytetem jeśli chodzi o podejmowanie decyzji z jakimi firmami chcecie współpracować. Jeśli na pierwszy rzut oka wiecie, że to „TO” a spotkanie tylko to potwierdzi – na pewno będziecie zadowoleni ze współpracy na swoim ślubie a także po nim.

Powodzenia w planowaniu!Kasia Sweet Wedding

Udostępnij:
Poprzedni post Następny post

Może Ci się spodobać

4 komentarze

  • Odpowiedz Ania

    Bardzo bym chciała aby pary młode, które zaczynają ze mną współpracę chciały się umówić na spotkanie! Także punkt 8 jest bardzo ważny. Niestety wiele osób z tego rezygnuje bazując tylko na ofercie z internetu i komunikacji mailowej.

    24 listopada, 2015 o 12:10
    • Odpowiedz Sweet Wedding

      Proponujemy zapraszać pary chociaż na spotkanie Skype jeśli nie mają możliwości na żywo…życzymy w takim razie wielu spotkań :)

      24 listopada, 2015 o 16:37
  • Odpowiedz Adam

    Bardzo przydatny artykuł dla wszystkich planujących ślub :) pozdrawiam

    17 lutego, 2015 o 21:04
    • Odpowiedz Sweet Wedding

      Panie Adamie, bardzo dziękujemy za komentarz. Też nam się tak wydaje :)

      17 lutego, 2015 o 21:27

    Zostaw odpowiedź